Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do przedszkoli

Oferta jednostki

Przedszkole nr 13 Mała Akademia

ul. Franciszkańska 120, 75-255 Koszalin

tel. 94 343 21 59

e-mail: przedszkole13koszalin@o2.pl

WWW: http://p13.eduportal.koszalin.pl

imię i nazwisko dyrektora: Justyna Borek

Lista grup

Nazwa grupy Szczegóły
3 - latki - Grupa I i II Dzieci w wieku 3 latDzieci w wieku 3 lat Opieka całodzienna z wyżywieniemOpieka całodzienna z wyżywieniem WyżywienieWyżywienie AngielskiAngielski
5 - latki - Grupa VI - Żabki Dzieci w wieku 5 latDzieci w wieku 5 lat Opieka całodzienna z wyżywieniemOpieka całodzienna z wyżywieniem WyżywienieWyżywienie AngielskiAngielski

Dodatkowe informacje

Jednostka publiczna/niepubliczna:
Publiczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Częściowo przystosowany
Godziny pracy:
06:30 - 16:30
Możliwość wyżywienia:
Własna kuchnia
Własny budynek:
Tak
Monitoring:
Tak
Czy jest logopeda?:
tak
Czy jest plac zabaw:
tak

Opis jednostki

Oferta edukacyjna Małej Akademii jest unikalna w skali naszego miasta i
prawdopodobnie kraju. Naszym programem wiodącym, realizowanym tylko w naszym
przedszkolu, są „Tradycje ludowe”. Program chroni, kultywuje i reaktywuje
polskie tradycje, przy jego konstruowaniu posiłkujemy się opracowaniami
uznanych etnografów (np. Oskara Kolberga). Dzięki niemu budzimy
i wzmacniamy
poczucie tożsamości wśród naszych wychowanków, a bardzo często również wśród
ich rodziców. W zakresie  działań
zawartych w programie dzieci poznają takie zwyczaje jak: „Dożynki”, „Kiszenie
kapusty”, „Lepienie pierogów”, samodzielne wykonywanie i zdobienie ciasteczek,
Jasełka, „Tłusty czwartek”, „Topienie Marzanny”, ”Wielkanocna oblewaczka”.
Wszystkie wspomniane wydarzenia są okraszone piosenkami i zabawami ludowymi.
Wykorzystujemy w nich stroje ludowe, których pokaźną ilość mamy już w swoich
zasobach. W ramach programu uczymy dzieci zabaw i  wyliczanek polskich. Naszą szczególną dumą
jest „Przegląd pieśni patriotycznych i żołnierskich”, który rokrocznie wzbudza
zachwyt rodziców i zaproszonych gości.  Wokół
tradycji ludowych osnute są inne działania, które są w pełni kompatybilne z tym
programem.  Wiele naszych autorskich pomysłów
można znaleźć wśród uznanych i znanych idei pedagogicznych, np. Podejście
Reggio Emilia.
Dzięki nim dzieci mają szansę realizować podstawę
programową  w środowisku naturalnym
(ogród przedszkolny, las, plaża). Na podwórku przedszkolnym urządzane są
plenery malarskie, malowanie stopami, zabawy w kuchni błotnej. W przedszkolu
organizuje się również „Dni bez zabawek”, podczas których wszystkie zabawki
znikają z sali, a dzieci bawią się pustymi opakowaniami, kartonami, płachtami materiałów
i różnorodnymi materiałami ekologicznymi. „Dni bez zabawek” mają na celu rozwój
kreatywności oraz są profilaktyką konsumpcyjnego stylu życia. Nasze przedszkole
jest strefą wolną od tablic multimedialnych, które są uznawane za
niesprzyjające rozwojowi dzieci w wieku przedszkolnym. Zajęcia są organizowane
w taki sposób, aby dzieci doświadczały otaczającej rzeczywistości wszystkimi
zmysłami.  Większość naszych działań jest
możliwe dzięki doskonałej bazie dydaktycznej. Dysponujemy dużym ogrodem wyposażonym
w urządzenia aktywizujące ruchowo, kuchnię błotną
i ogródek, w którym dzieci
sieją, sadzą, pielęgnują i obserwują rozwój roślin. W budynku oprócz
minimalistycznie urządzonych sal, jest duży hol i dwa gabinety
specjalistyczne.  Bardzo dobrze
wykształcona kadra pedagogiczna
jest wspierana przez pomoce nauczycielek oraz
grono asystentek, zatrudnionych do opieki nad dziećmi z orzeczeniami. Obecnie
pracuje u nas pięć logopedek, jedna neurologopedka, terapeutka pedagogiczna,
psycholog,pedagog specjalny, surdo i tyflopedagog.  Wszystkie specjalistki są w przedszkolu zatrudnione
na stałe. W kuchni pracują cztery panie, które dbają co dzień o smaczne i
zdrowe posiłki. Nad zaopatrzeniem czuwa pani referentka, a wsparciem technicznym
dla wszystkich jest pan konserwator. Dzieci znają wszystkich pracowników. Nad
wszystkim czuwa Pani Dyrektor, która ma zaufanie do nauczycielek, dzięki czemu
mają one ogromną autonomię w swojej pracy pedagogicznej i wychowawczej. Na co
dzień w pracy wychowawczej stosujemy elementy metody „Pozytywna dyscyplina”,
jednak hołdujemy tradycyjnym metodom wychowawczym – dzieci maja prawa, ale też
obowiązki oraz ustalone zasady i granice.